Zakład Usług Komunalnych w Gaworzycach
Informacje o nas
Obsługa Klienta
Krok po kroku
Wnioski i umowy
Odczyt wodomierza
Taryfy i opłaty
Akty prawne
Skontaktuj się z nami
Najczęstsze pytania
Aktualności
Cennik
Odczyt wodomierza
RODO
Kontakt
bip.label
dostępność
Sposób przyłączenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
ZUK Gaworzyce
Obsługa Klienta
Sposób przyłączenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej
Sposób przyłączenia krok po korku
Złożenie przez Klienta pisemnego wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej na formularzu
ZUK01
. Do wniosku należy dołączyć:
Plan zabudowy lub szkic sytuacyjny określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej oraz innych obiektów uzbrojenia terenu (załącznik jest obowiązkowy dla kompletności wniosku).
Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do korzystania z obiektu, który ma być podłączony do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej (do wglądu).
W przypadku składania wniosku przez podmiot inny niż inwestor należy dołączyć stosowne upoważnienie.
Wydanie przez Zakład warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacji sanitarnej następuje w terminie do 21 dni od złożenia kompletnego wniosku w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych, w tym znajdujących się w zabudowie zagrodowej, natomiast w pozostałych przypadkach w terminie do 45 dni. Na podstawie otrzymanych warunków należy sporządzić plan sytuacyjny na kopii aktualnej mapy zasadniczej lub mapy projektowej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Złożenie przez Klienta wniosku o uzgodnienie dokumentacji technicznej/sprawdzenie zgodności rozwiązań projektowych z warunkami przyłączenia.
Potwierdzenie zgodności z wydanymi warunkami przyłączenia projektu/rozwiązań projektowych przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacji sanitarnej. Potwierdzenie następuje w terminie do 14 dni od złożenia wniosku z prawidłowo wykonaną dokumentacją. W przypadku braku zgodności wnioskodawca otrzymuje pismo z uwagami, które należy uwzględnić i ponownie złożyć wniosek.
Złożenie przez Klienta na minimum 7 dni przed rozpoczęciem robót przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacji sanitarnej wniosku o odbiór częściowy ( na formularzu ZUK02). W określonym w formularzu terminie należy wykonać wykop, ułożyć przyłącze wodociągowo-kanalizacyjne zgodnie z dokumentacja techniczną. Przed zasypaniem wykopu i ułożonych w nim przyłączy konserwator ZUK musi dokonać odbioru częściowego prac! Odbiór częściowy polega na sprawdzeniu przez Zakład zgodności wykonania przyłącza z dokumentacją projektową i warunkami przyłączenia, w tym kontroli:
ułożenia rur w otwartym wykopie, pod rygorem odkrycia wykonanego przyłącza przez podmiot przyłączany bądź pokrycia kosztu inspekcji TV przyłącza kanalizacyjnego;
funkcjonowania zestawu wodomierzowego na przyłączu wodociągowym w budynku lub w studni wodomierzowej;
wykonania studni wodomierzowej na przyłączu wodociągowym;
wykonania studni kanalizacyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.
Przed rozpoczęciem poboru wody do nieruchomości i/lub odprowadzania ścieków Klient zobowiązany jest złożyć wniosek o zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków (formularz
ZUK03
).
Zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków i rozliczanie Odbiorcy. Zawarcie umowy wyłączenie o zaopatrzenie w wodę może nastąpić tylko w sytuacji braku przyłącza kanalizacji sanitarnej (np. w razie posiadania zbiornika bezodpływowego, przydomowej oczyszczalni ścieków). Zawarcie umowy wyłącznie o odprowadzenie ścieków może nastąpić tylko w sytuacji braku przyłącza wodociągowego (np. w razie posiadania własnego ujęcia wody).
Po uzyskaniu powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej przyłączy Klient zobowiązany jest zgłosić przyłącze wodociągowe i/lub kanalizacji sanitarnej do odbioru technicznego (formularz
ZUK02
). Do wniosku należy załączyć inwentaryzację geodezyjną wykonanych przyłączy.
Wykonanie odbioru i przygotowanie protokołu odbioru technicznego przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacji sanitarnej przez Zakład.